9 de gener del 2011

Nocturna a El Vendrell

.
La primera cursa del 2011 ha estat a El Vendrell. Em feia especial il.lusió corre-la ja que en aquest poble és on em vaig criar de petit. Jo vivia a 4km d'aquí però aquí va ser on vaig anar a la guarderia, a l'escola, a l'institut, on vaig fer els primers amics, el primers amors, les primeres borratxeres, porros, ratlles, punxades a la vena... (bé, això últim és broma!).
.
El poble ha canviat molt des de que jo el rondava amunt i avall. La bogeria inmobiliaria va fer que creixés desmesuradament. Ara, ja pot presumir de tenir un cony de centre comercial amb multicines, tot d'urbanitzacions ronyoses al seu voltant, que s'hagi convertit en pseudo-ciutat dormitori d'aquells que treballen a Barcelona o area metropolitana i d'allotjar a tota mena de quillos i nouvinguts amb gel.lava a qui ben poc els importen les tradicions i cultura pròpia de la zona. Sí, ...bé, això és el progrés, el futur!!
.
En fi, tot i així els carrers del nucli urbà poc han canviat, així que tot em sonava moltíssim. Vaig poder passar una molt bona estona corrent de nit entre la gent pels racons del poble. Molt encertada la idea de sortir en un lloc diferent a l'arribada. Això implicava que l'estratègia havia de ser diferent. Alguns vam caure en el parany! Una cursa molt divertida!
Com de costum, al ser un recorregut score, la meva tria d'itinerari va ser desastrosa. I és que em precipito. Em donen el mapa i surto sense pensar, com un gos de caça rera un conill.