19 de juliol del 2013

O'Tramontane - França

Enmig de les fortes calors del mes de juliol, intentem escapar-ne desplaçant-nos a la Cerdanya francesa. I ho fem amb cinc dies de curses, tres de les quals se celebren al Pirineu (Font Romeu, Bolquere) i les dues restants per la zona de Narbona.
Tot plegat forma part del O'Tramontane. Curses organitzades entre 4 clubs: COORE, RDPA, COTE66 i CCIO. Tot i tractar-se d'un mateix trofeu, no hi ha suma total dels 5 dies. Son carreres independents en aquest aspecte.

El primer dia correm una mitja per la tarda, sota una pluja intermitent al mapa Pla de Barres
Tot i l'excel·lent terreny i condicions de fresca, no puc gaudir de la cursa com desitjava, doncs tot i no haver menjat res durant les 4 hores anteriors, em noto l'estomac ple. Últimament no responc gens bé físicament a les tardes.
Faig un error greu a la f10 i algun de menys significatiu a les f2, f3 i f17.

L'endemà correm una llarga a un mapa que es completament nou per a mi, Les Airelles. Tot i trobar-se molt a prop de la zona del dia anterior, el terreny és força diferent. Poc detall de relleu i força orientació per vesant és el que domina.

És preciós, amb molts aiguamolls per on es pot córrer sense dificultat i amb alternança de zones obertes amb boscos amb molt o bé poca visibilitat.
L'alçada de la zona fa que físicament em noti força cansat.
No faig errors greus però si que acumulo alguns minuts d'error cap a final de cursa quan ja estic més fatigat.

El tercer dia, correm una llarga al ja molt conegut mapa de La Quillane. S'ha fet una petita ampliació del mapa per la part sud.

De camí a la sortida em noto molt cansat, però al ser una cursa amb no massa desnivell, especialment al principi, de seguida em motivo i vaig accelerant el ritme.

Agafo molta confiança després de 10 controls sense pràcticament fallar gens i no soc prou conservador amb l'itinerari a la f11. Em cauen 5 minuts!! D'aquí a meta no faig errors significatius.

Molt plaent i agradable córrer aquí. Sembla ben bé que siguem a Escandinàvia. No m'hagués importat córrer els dos dies restants en aquests paratges.

Després d'un dia de descans, ens desplacem a la zona de Narbona. Aquí les temperatures ja no son ni de bon tros tant agradables com els dies anteriors. Més ben dit, son espantoses!! De bon matí, de seguida ens enfilem als 30ºC.
Els terrenys son aspres i secs i amb poc bosc passable on refugiar-se del sol. Tot i així, els mapes son de bona qualitat i això ja em compensa.

La primera de les curses és a Montbrun des Corbières, en un mapa on ja hi havia corregut feia un parell d'anys.
Fonamentals les eleccions de ruta i interpretar bé els passos entre verds 3. Me la jugo a l'atac a la f7 travessant un verd impassable i em surt bé. Pocs errors en general a part de 1min la f6 

El sòl, és molt dur i a part de trencar definitivament el calçat, me'n ressento de la ferida a la planta del peu feta a Llers.

L'últim dia ens espera una mitja a prop de Narbona. Surto el primer de la meva categoria i ho agraeixo de cara a la calor, però em menjo tot de garric de menys de 1 metre d'alçada per on ningú ha obert trilla davant meu. 
Cursa principalment física entre desnivell i sotabosc on dominen les zones obertes amb bona visibilitat. Faig un parell d'errors, a la f1 i f13.

Bones curses i bon entrenament de cara al OO-Cup que comença d'aquí a 1 setmana!!