7 de setembre del 2015

Suècia O-Tour 2015

nocturna
Igual que l'any passat, tinc l'oportunitat de viatjar a Suècia durant uns dies i ho aprofito tant com puc. Tinc la intenció de fer 6 entrenaments (2 per dia) i 3 curses (nocturna, mitja i llarga).

Surto de Barcelona el dimarts a hores intempestives (surto de casa a les 4h de la matinada) per arribar a Goteborg a la tarda després de fer escala a París.

Aprofito per fer un primer entreno a Uddevalla. Terreny increïble!
Començo a les 18:30, per lo que no tinc massa estona de llum. No trobo mai el moment de retallar fins que la foscor no em permet veure el mapa i m'obliga a posar rumb a un camí que em torna al cotxe. Són 10 minuts força tensos ja que per si no veure-hi no fos poc, també plou.

mitja
El matí següent segueixo amb els entrenos a Skogstorp. També un terreny de luxe. La gran quantitat d'aiguamolls i vegetació a terra m'allarga molt la sessió. Decideixo que descansaré a la tarda, doncs també tinc 3 hores de cotxe fins a la propera zona on m'estaré (a prop de Norrkoping).

El tercer dia, sí puc doblar entrenaments. Pel matí a Sörsjön i a la tarda a Baglabergen. Un dels principals problemes amb que em trobo és com accedir a la zona, ja que en ambdós casos les pistes forestals estan tancades. No és fàcil trobar un accés però estic de sort i ho aconsegueixo. En algun cas al tercer intent. Fins al moment, cartografies i terrenys molt diferents els uns dels altres.

Torno a agafar el cotxe i pujo fins a Uppsala. El matí del divendres faré un estreno a Lunsen. Un paradís pla amb moltíssim detall de relleu a corba 2'5m.
L'any passat hi vaig fer un parell d'entrenos i me n'havia sortit molt bé. Aquest any, serà desastrós.
llarga

A la nit del divendres acaben els entrenaments i començo les curses.

A Sigtuna faig una nocturna de 11km on en diverses ocassions perdo totalment el contacte amb el mapa i estic a punt d'abandonar. Tossut que sóc, finalment acabo. Molt decebut amb la meva cursa, doncs el principal objectiu era no fer errors importants.

Dissabte al matí, cursa de mitja distància a Härad. Després de les 2h 21min de la nit anterior penso que no tindré energies però físicament responc molt millor del que m'esperava. Tècnicament pràcticament no faig errors. Satisfet! El terreny és molt ràpid, net i preciós.

Finalment, diumenge m'espera una llarga de 12km a prop de Bjärka. Tècnicament faig pocs errors tot i que fallo lleugerament algun atac al controls, però físicament no puc més que mantenir un ritme còmode que em permeti acabar. Ja no em queden reserves.

Bon regust de boca de 6 dies d'orientació sense treva amb més de 1500km de cotxe buscant els millors mapes i terrenys!!