23 de maig del 2012

EOC-Tour 2012

Paral·lelament als Campionats Europeus d'Orientació 2012 se celebrava el EOC-Tour, una competició de 4 dies en els mateixos terrenys  i en horaris compatibles a les competicions oficials per tal poder veure les  diferents qualificatòries i finals.  L'entorn, Suècia, dins del comptat de Dalarna.

És la desena vegada que viatjo a terres nòrdiques des de que faig orientació i, tot i així, mai em deixo de sorprendre i  fascinar d'aquells meravellosos terrenys. Les molses, liquens, boscos de coníferes, la gran quantitat de llacs, aiguamolls, rierols i les sensació d'estar en boscos de fades, nans i follets fan que no em cansi mai de competir-hi o entrenar-hi!

A unes 3h de Estocolm començava la nostra 1era competició. Una cursa de llarga distància al mapa de Skattungbyn, molt a prop de Orsa. Possiblement la millor de totes les etapes. Es tracta d'un terreny amb poc desnivell però de molt de detall de relleu. La visibilitat és més dolenta del que m'esperava i del que havia vist al vídeo promocional de la competició, la qual cosa ja m'agrada i em motiva!

Després de setmanes amb dolors d'esquena penso que és possible que no aguanti els 12km de cursa, però res d'això!! Els aires nòrdics em fan oblidar de molèsties i no puc fer més que gaudir del traçat. Surto motivat però conscient de que falten encara tres dies per endavant així que no ho dono tot.
Sortint de la f16 creuo un rierol i em submergeixo fins a la cintura i... està gelada!! Faig petits errors, especialment a la f3 on cauen 2'5min.

El 2on dia repetim al mateix mapa però en una zona més a l'est. Aquí els desnivells son algo més forts però es combinen amb zones de micro-relleu molt tècniques.
La cursa és de mitja distància. Surto molt motivat però ja de camí a la f1 perdo uns 3min. No em desmotivo i em decideixo a seguir a ritme fort.

A partir d'aquí faig una bona cursa tot i que noto que no estic en el meu nivell físic. De camí a la f6 penso... o afluixes el ritme o rebentes! Afortunadament a la f7 entrem en zones tècniques on haig d'afluixar de totes formes. Final de cursa donant-ho tot!!

El 3er dia ens desplacem a 90km més al sud. Concretament a Falun. En aquesta ciutat s'hi troba un important trampolí d'esquí que serà el centre de competició del 3er i 4rt dia.
Comencem dissabte amb una mitja. El terreny és molt diferent al dels dos dies anteriors. Molta més visibilitat, molts camins, poc micro-relleu i molts elements rocosos.

La cursa resulta ser molt ràpida i els temps entre corredors molt, molt ajustats. Els errors petits resulten ser importants. Ho passo molt bé però no és el que m'esperava. Potser perque aquest terreny és més "semblant" al que estem acostumats.

Diumenge i 4rt dia estic una mica desmotivat per la tipologia de terreny del dia anterior però tot i repetir al mateix mapa, ho fem en una zona força diferent que em resulta molt més interessant i divertida del que m'imaginava. La modalitat és de mitja-allargada i també acaba sent molt ràpida.

Tot i la gran quantitat de camins, molts d'ells son molt poc visibles i fins i tot es confonen amb les "trotxes" dels milers de corredors que corren per aquells paratges. La visibilitat torna a ser reduïda i la humitat omnipresent.

Inicialment pensava que es formarien trenets degut a la gran quantitat de corredors en cada categoria i al fet de sortir a cada minut, però tot i córrer uns 5000 corredors en cada una de les curses (uns 100 per categoria), els traçats estan fets de forma que pots coincidir amb un corredor durant un o dos controls, penses que fas el mateix circuit i no! ...de sobte surt en direcció oposada a tu o bé marca un control a 50m del teu. Alguns controls es troben a 20m de distància entre ells així que no et pots deixar emportar per algun corredor o per la visió d'un control proper.

Em sorprèn la desviació de les línies nord-sud del mapa. És suau però no comprenc perque no es rota el mapa perque coincideixin amb el nord del mapa/full.

Fa quatre dies que he tornat i ja tinc "mono" d'aquelles terres. Afortunadament en menys d'un mes torno a terres escandinaves a córrer el Jukola.