13 d’abril del 2009

Campionats d'Espanya 2009 - Villena

.
El 1er dia comencem amb la Llarga. Fa un dia fred, ideal per correr. Començo bé, les f3 i f4 que semblen ser perilloses les trobo sense més problemes. De seguida de camí cap a la f5 m'adono que els desnivells acumulats seran importants. En la elecció de ruta dubto si anar recte o per la dreta i per por a no poder atravessar la cresta de la muntanya escullo la 2ona opció. Per aquí, a més a més d'acumular més desnivell, la carrera em resulta lenta degut a la vegetació i al sòl pedregós. L'error greu de la cursa però vindrà de camí a la f10 on no escullo correctament l'itinerari i acabo perdent una quantitat important de temps. En general una cursa molt dura fisicament però que em resulta divertida i interessant.
.
.
El 2on dia comencem amb el Relleus. Un dels nostres rellevistes es fa mal el dia anterior i hem de fer algun canvi d'ultima hora. Tot i així, la motivació és alta. Potser és la cursa dels Campionats d'Espanya que més em motiva. Després del 1er relleu em toca sortir a mi. És una cursa ràpida, senzilla i divertida. Acabo content perque no cometo errors i he pogut anar a un ritme alt i fluid, amb prou feines sense parades.
.
.
A la tarda ve el punt fatidic de les competicions, l'Sprint. Després d'esperar més de dues hores, surto del recinte de la quarentena ja oblidant-me fins i tot de la brúixola. Quan em donen la sortida, agafo el mapa i abans d'arribar al triangle em faig un esquinç. Molt adolorit no sé si plegar o intentar continuar. Deixo passar una estona i continuo fins que veig que podré correr, tot i que el problema podrà venir després al acabar la cursa. La cursa en sí resulta molt, molt divertida i tècnica amb moltes eleccions d'itinerari per carrerons amb escales i una petita zona de bosc. Efectivament, al acabar i refredar-se'm amb prou feines puc caminar. Males noticies de cara a la Mitja del dia següent.
.
.
Tot i intentar-ho el 3er dia a la Mitja no puc correr. Tinc el turmell com una pilota i em fa molt de mal. Però tot i així una passejada amb el mapa podré fer per la zona de cursa. Quan em donen el mapa a la linea de sortida i l'observo no puc evitar sentir molta, moltissima ràbia i frustració per no poder corre-hi. És un terreny molt tècnic!! Que ja hi entrenaré algún dia, és l'únic consol que em queda.
.
En general uns terrenys de qualitat molt per sobre de les expectatives que personalment m'havia creat per a aquests Campionats d'Espanya a Villena.
.
.