10 de juny del 2013

Camp. Catalunya Relleus 2013 - Llers

Els sempre emocionants Campionats de Catalunya de Relleus es celebraven aquest any a Llers, en un mapa utilitzat el 2010 però que semblava un altre de completament nou.

Desgraciadament, els incendis del 2012 van arrasar grans extensions de bosc del Empordà, i Llers, no en va ser una excepció. Per a l'orientació, però, s'ha de dir que antigament aquest mapa era molt limitat ja que tenia moltes zones de vegetació molt densa per on no es podia transitar i que ara son obertes o de bosc net de sotabosc.

Molts imaginaven que la cursa seria poc tècnica, però la gran quantitat de murs i algunes zones molt pedregoses feien que haguessis de mirar molt bé per on trepitjaves en comptes de mirar el mapa. Jo, personalment vaig poder-ho comprovar quan de camí a la f11 una branca cremada punxeguda em va travessar el calçat per la sola i se'm va clavar al peu. El dolor va augmentar ràpidament i intensa però en calent vaig acabar la cursa. Avui no puc ni caminar, ni recolzar el peu, ni tant sols calçar-me!

Els meus companys d'equip, en Tommi Tolkko i en Lluís Ferrer, com és habitual, van fer molt bones curses i em van entregar el relleu en primera posició. Abans de sortir sabia que disposava de uns 3min per davant dels GO-Xtrem i d'uns 5min per davant del COC. No era massa però si feia una bona cursa seria suficient.

Bé, començo molt bé, clavant tots els controls fins que a la f6 em cauen més de 3 minuts d'errors. Jo no me n'assabento però el corredor dels Grions em veu. Afortunadament, jo no a ell i segueixo concentrat fent la meva cursa. Vaig molt fort i el cansament és alt. Trobo bé els controls fins just abans de la f11 on em clavo la maleïda branca. A la f13 perdo uns 30sg més, però ja soc molt a prop de la fita vista i l'últim bucle és curt i senzill. De camí a la f16 miro enrere i no veig ningú Afluixo una mica tot assegurant els controls restants.
Una cursa molt emocionant que gaudeixo moltíssim tot i acumular una nova ferida de guerra, fet que ja comença a ser habitual aquest 2013.