17 d’octubre del 2012

Trofeu Navarra - Urbasa

Durant aquest passat pont de la constitució ens desplaçàvem al parc natural d'Urbasa a córrer 3 dies de curses impressionants.
Tot i córrer a Navarra, per proximitat amb familiars, m'allotjava a Elorrio, petit i preciós poble de Vizcaya. L'únic inconvenient és que cada dia tenia dues hores de desplaçaments.

El 1er dia ens esperava una mitja increible. A escala 1:4000 i esquidistància 2m corríem entre laberints de roques de formació càrstica combinat amb una zona de dolines i sòl net.
Les diferents zones requerien diferents velocitats de cursa. La dificultat tècnica era realment alta. La qualitat del mapa feia que en un terreny tant i tant complexe fos un plaer corre-hi.
Faig dos errors d'uns 2 i 3min a la f12 i f17 més algun altre de menys important.

El 2on dia correm una llarga en un terreny contigu al del dia anterior. El mapa presenta una complexa zona de roques a la part nord.
EL ritme de cursa en general és alt. La visibilitat és bona tot i que es redueix força a la part sud del mapa on hi trobem una zona molt interessant.
Faig tres errors importants... a la f5 on tot i passar pel costat del control no el veig ja que es troba força amagat, a la f6 i a la f8 on marco un altre control que es troba a escassos 10m del meu i on no comprovo el codi.
A la resta de cursa pràcticament no fallo i porto un bon ritme. Hem fet sortida a la caça i aconsegueixo caçar a dos corredors que sortien abans meu però no em servirà de res... doncs és error en tarja.

El 3er dia ens espera una mitja. El temps de guanyador acaba sent una mica més elevat del d'una mitja però val la pena cada minut corregut en aquesta zona.
Comencem força lluny de la zona d'arribada i de camí a la sortida disposem d'un petit mapa d'escalfament que m'anirà molt bé de cara a assimilar millor el criteri cartogràfic.

Després de molts i molts dies sense encadenar una bona carrera, es trenca el malefici i puc gaudir d'una carrera sense pràcticament errors i amb fluïdesa. Surto poc accelerat ja que físicament em noto molt cansat del dia anterior i tècnicament he comprovat els dos dies anteriors que les cames em van més ràpid que el cap.

Tres dies increíbles on diuen que tornaran a organitzar el setembre del 2013 però... sincerament, no crec que jo tardi tant en tornar-hi!! ;-)