25 d’abril de 2011

CEO 2011 - Guadalajara

.
Feia mesos que molts orientadors ens preparàvem pels CEO 2011 que en aquesta edició s'han cel.lebrat a la Serra d'Horche, a Guadalajara.
Evidentment que quan et prepares per a uns objectius concrets el que busques, a més a més de gaudir de l'orientació en sí, és assolir-los. En el meu cas, l'objectiu principal marcat era aconseguir una 9a plaça (d'entre els espanyols) en una de les carreres individuals, cosa que em donaria entrada a la selecció catalana.
Fer bones curses, uns bons relleus i passar-ho bé fent orientació era també important però en aquesta ocasió en concret, no el principal. No m'agrada centrar-me exclusivament en els resultats, però opino que tenir un repte és necessari per poder millorar.
.
.
Confesso que el dijous al fer el Model Event, m'emporto una grata sorpresa! No sé ben bé perque, m'havia fet una idea d'aquests terrenys molt per sota del que em trobo en aquest primer entrenament.
La zona és molt tècnica, la vegetació està molt ben dibuixada però la seva interpretació no és fàcil. La gran quantitat de roques i de detall en general en un espai tant reduit fan que hagi de parar constantment per llegir el mapa.
I l'escala 1:15.000 encara ho fa tot més complicat.
En una primer moment penso... si això és el model event, com seran les curses?? Emocionant!!

__________________________

Divendres comencem amb la Llarga. No tinc la sensació d'haver arribat en el millor estat de forma física ja que en els últims entrenaments i curses em noto sempre molt cansat. Em dona la sensació que em falta algo de "xispa" ...però tot això en aquests moments ja no importa! Si hi ha una cursa en que puc aconseguir el meu objectiu, és aquesta. Doncs alguns corredors reservaran forces pels següents dies, d'altres abandonaran si fan algun error important i d'altres simplement fallaran o no hauran vingut prou preparats.
Així doncs, surto motivat a lluitar la cursa fins al final. Començo bé però ben aviat encadeno un seguit d'errors (f4, f5, f6) A partir d'aquí, aparentment, torno a centrar-me i faig pocs errors (exceptuant a la f13 i alguna elecció d'itinerari). Acabo amb bones sensacions tot i que realment cansat! Ho he donat tot!
Bé, la meva sorpresa ve quan descarrego el Sport-Ident ja que m'apareix "error en tarja". No pot ser! És un error del sistema!! Abans de dir res em miro quin control em falta... la f7! Upss, aquesta no hi era abans!! ;-)
Bé, bromes a part, la decepció és enorme! Tant d'esforç per res! ...i demà els relleus amb la moral i confiança per terra!
.__________________________
.
Dissabte els Relleus. Corro amb dos orientadors més que experimentats en aquesta modalitat. En Lluís Ferrer, multiple-guanyador dels relleus CEO i en Tommi Tolkko, guanyador d'un Tiomila i 5 Jukoles. Quasi res!! Tot i així, ja he fet equip amb ells altres cops i ens coneixem prou bé per saber quin paper juga cadascú.(podeu veure'ns aquí fent equip pel Badalona Orientació).
En Lluís, és un bon 1er rellevista. Tècnic, físic i fort mentalment en sortides en massa ens llença entre les primeres posicions. Jo simplement haig de fer una cursa sense errors importants i en Tommi, l'home de gel, rematarà el relleu.
Faig una cursa conservadora, controlant en tot moment. En total, faig menys de 2min d'error en les f12 i f18. Recupero dues posicions, entregant en tercera posició del global. Si en Tommi fa una bona cursa (...que segur que sí) pujarem al podi. Finalment així és i acabem 3ers! Confesso que em fa molta il.lusió. Recupero la confiança perduda el dia anterior.
.__________________________

A la tarda del dissabte, el Sprint. Em plantejo si corre'l o no, i finalment em decideixo per fer-lo. Això sí, no aniré al 100%. És preferible que em reservi "algo" d'energies per la mitja de l'andemà.
No puc dir que sigui una zona gaire interessant. Sense laberints de carrerons, ni un parc, ni una zona de bosc... així que, no gaudeixo massa de la carrera.
És una cursa més física que tècnica. Però, tot i anar a un ritme baix, faig algun error considerable com a la f4 o a la f11.
.
__________________________

I finalment arriba diumenge, el dia de la Mitja. M'ho jugo tot a una sola carta! Què faig? Surto conservador com als relleus o surto llençat com mai? Doncs els pràcticament 2min que perdo a la f2 no em donen a triar. Hauré d'apretar les dents al màxim!
A la cursa... a part de l'error de la f2, a la f6 em precipito fent una mala elecció d'itinerari enredant-me per enmig dels verds però no fallo l'atac. Tinc uns moments de pànic de camí a la f12 on per uns instants se'm creuen les linies d'unió de controls i penso estar-me dirigint a un control ja fet. Seguidament em quedo molt baix a la f13 i finalment baixo més del compte a la f18 tenint que remuntar uns 20m de desnivell. De camí a la f(200) ho dono tot! Se m'acaben totes les reserves i arribo destroçat.
Les sensacions no son gens bones! ...massa errors, massa parades, massa dubtes i males eleccions d'itinerari! Tot i així, finalment aconsegueixo l'objectiu: 9è espanyol, així que entro a la selecció catalana. Poc satisfet de la cursa en sí però molt pel resultat!

A part dels resultats, han estat tres dies de curses en uns terrenys impressionants i uns mapes d'altíssima qualitat. He gaudit moltíssim! La gran quantitat de roques, rases, límits de vegetació, l'elevat desnivell i les zones de vegetació densa que reduïen la visibilitat..etc han fet tècniques i molt interessants les curses. Felicitats als organitzadors!!
.

17 d’abril de 2011

Copa a la Pobla de Lillet

.
L'última cursa abans dels CEO 2011 a Guadalajara ha estat una copa catalana a la Pobla de Lillet, al berguedà.
Ha estat una cursa de llarga distància en uns terrenys espectaculars. Possiblement no era una zona amb uns boscos tant i tant nets com s'indicava a la informació previa però quasi. A part d'això, el terreny presentava força desnivell i molt de detall de relleu. Teníem canvi de mapa a la f16.

No faig una bona cursa! És més... en algunes fites faig unes eleccions de ruta o execucions d'aquestes horroroses. Començo molt motivat, doncs falta menys d'una setmana pels CEO i volia agafar bones sensacions, però corro més del que puc llegir i faig massa errors.
Fallo l'atac de la f2 i faig males eleccions de ruta a les f1, f5, f13, f16, f21 i sobretot a la f10 on em fa vergonya i tot ensenyar l'error que faig a l'inici de l'itinerari.
Bé, sense tota la confiança que disitjaria però amb tota la motivació que fa falta de cara a la setmana que ve. Tenir autoconfiança i motivació és molt bo però un excés pot ser perillós! Ho sabré gestionar?
.

11 d’abril de 2011

Trofeu Ibèric Barroso - Salto


Lliga española a Portugal, més concretament a Salto (2h al sud d’Ourense). Arribem a l’hotel divendres a les 3:30 de la matinada i aquí em diuen que no tinc habitació reservada. Molt bona broma a aquelles hores! Finalment es resol el malentès i puc descansar fins a la pròxima broma, la mitja del dia següent.

Dissabte al matí, la Mitja. No tenia previst que fos una competició espectacular però haig de reconeixer que m’esperava molt més de la cartografia. Tàlvegs inexistents, roques enormes que no apareixen al mapa, camins marcats com a importants que ni es veien… etc, etc! …i per arrodonir-ho, la f4 desplaçada. Els traçats tampoc em semblen massa interessants. Això sí, el terreny en sí és molt maco.
A part de tot això, fallo en alguna fita sense massa dificultat i tampoc em noto gens fort físicament, patint més del compte.

Sincerament, acabo força emprenyat alhora que decebut d’aquesta carrera tant per l'organització com per mi mateix.

A la Llarga de diumenge m’espero més de lo mateix però reconec sorprendre’m positivament. Aquest cop correm també en un mapa proper al municipi de Salto. M’assabento, abans de començar, que en la major part del mapa el cartògraf no és el mateix al del dia anterior, la qual cosa que m’anima i em motiva força.

Aquest cop, exceptuant alguna zona conflictiva (f13), entenc el mapa i, tot i notar-me altre cop molt cansat, gaudeixo molt de la cursa. Faig petits errors però cap d’important.

Gràcies a la cursa del diumenge puc marxar cap a casa amb bon regust de boca i sense la sensació d'haver fet tantíssims quilòmetres en va.
.