25 d’agost de 2009

5 dies de Palència

.Arribem de Praga a les 18h i a les 19h sortim de barcelona amb cotxe cap a Palència. A les 2h de la matinada, 7 hores més tard, arribem a la zona de competició. Montem la tenda i cap a dins el sac que demà comencen els 5 dies de Palencia.
.
Tot i dormir estrets i incòmodes, la nit es fa molt curta. Pel matí fa un fred que pela! Qui s’ho havia d’imaginar en ple Agost a Palència.
.El 1er dia comencem al mapa de Las Tuerces amb una llarga. A la cursa em noto com si estigués resacós però no em va malament del tot! Bé, exceptuant en la zona concreta de les f3, f20 i f21 on perdo en total bastant més de 10min. Personalment trobo que els traçats en alguna zona podríen aprofitar més l’interessant terreny i mapa i evitar segons quina zona(f5-f6) però no hi fa res…! ho passo més que bé!.
.El 2on dia, el dia estrella! També en el mapa de Las Tuerces però en la zona de laberints de roques de més a l’oest. Començo a necessitar un dia de descans i una Mitja on has de llegir constantment quin passadís agafar em va perfecte per a recuperar una mica! Decideixo no avançar ni un metre sense saber on soc i, exceptuant de la f18 a f19, la cursa em va molt bé!
Els traçats son interessants. Primer entrem a la zona de roques, després a la zona de verds amb poca visibiliat, d’aquí anem a una zona molt ràpida de bosc net i tornem als laberints de roques. Els canvis de velocitat són importants! Un terreny i mapa increíbles!!

.
.
El 3er dia, un Sprint a Aguilar de Campoo. Un dia intens però curtet.
El recorregut comença en una zona de bosc a la part del Castell i després entrem de plè al poble. Exceptuant algun moment d’indecisió, no cometo errors. Corro al 100% però noto que em falta velocitat.
.
Finalment un dia de descans. Sense curses, ni cotxes, ni avions…! Bé, marxem a Potes a fer una mica el turista i prou.
.
.
.
El 4rt dia correm a Cozuelos. Hi ha dues zones molt diferents entre sí, una de bosc net i l’altre de laberints de vegetació molt densa. És el dia on el desnivell se’m fa més dur.
.
Perdo 3min a la f11 i un parell de minuts amb les f12 i f13 al no veure les fites dins els forats on estan col.locades.
Acabo satisfet de la cursa tot i no funcionar gaire bé en les pujades.
.
.
.
El 5è i últim dia es corre a La Lora. Una zona de terreny càrstic plè de dolines i de lapiaz. El sòl, a la zona de més al Sud, és realment perillosa pels turmells. Em poso un tapping a cada peu i la turmellera, doncs veig uns quans lesionats a la zona de competicio. La cursa fins a la f14 em va bé però a la f15 em desvio estrepitosament cap a la dreta i acabo totalment desorientat. Lo més curiós del cas és que ja m’havien avisat de la possibilitat de desviar-me en aquests tram així que miro de llegir bé el mapa i no fiar-me només del rumb. Tot i així, tot és molt igual i cometo errors paral.lels perdent més de 9min i lo pitjor… acabo amb un mal regust de boca just l’últim dia de competició. A part d’això m’encanta aquest tipus de terreny!
.Finalment i després de 5 dies de competicions en terrenys molt diferents entre si, agafem el cotxe i cap a casa que ja toca descansar! En total, entre Txequia i Palencia han sigut , 11 mapes en 13 dies ...i segons el gps 98km!! Què més es pot demanar…!!
.
.

19 d’agost de 2009

Bohemia 2009 - 5 dies de Txequia

.
Després de 3 dies de turisme a Praga i rodalies, ens desplacem a Novy Bor, on es celebraran els 5 dies de Txequia 2009.
Ens allotjem a Jablonné en una cabana sense cuina, wc, ni res mes que llits però no ens podem queixar, excepte per la fauna que ens entra a visitar! ;-)
.
.
Al matí següent d'arribar faig el model event. La vegetació és bastant densa en algunes zones i em dona la sensació que durant els 5 propers dies s'hi haurà de negociar constantment. Una de les fites (la f37) no hi és. Per uns moments em dona la sensació que faig el primer error però quan la gent es comença a acumular a la zona m'adono del que passa. Ells s'ho comenten en txec però, clar, jo no en pillo ni una!
.
.
El 1er dia comencem amb una Llarga. Començo bé, però a meitat de cursa per allà la f16 m'encallo en una zona de vegetacio densa. També cometo erros en les f19 i f22. El tram final és on el 3er dia es correrà la mitja.
El terreny i el mapa son d'alta qualitat.
.
De la f10 a la f11 uns 100m de desnivell en una zona sense cartografiar... interessant forma d'allargar-nos la cursa! ;-).
.
.
El 2on dia tornem amb una llarga. Correm en la mateixa zona però en una altra part del mapa més a l'Est. La part de més al Nord és bastant bruta i el desnivell és més pronunciat del que aparentment es veu al mapa. En l'elecció de ruta de la f6 hauria d'haver atacat la fita per la dreta. Al fer-ho per l'esquerra i quedar-me baix em fico de ple en una zona de vegetació molt densa i al sortir sort que em trobo amb en Roger que em xiva la fita! Sortint d'aquesta zona torno a fallar i fins em surto de mapa durant uns minuts.
.
Quan arribo a la f18 i veig el desnivell fins a la f19 em desanimo una mica. Decideixo passar per les f23 i f22 per assegurar-me l'atac i per reconeixer la zona després de baixada.
.
.
.
El 3er dia tenim una Mitja. La cursa em va bé, però després de la f3 crec estar ja a la f4 i em dirigeixo tot decidit cap a la f5. Evidentment no em quadren les coses però em resituo i segueixo sense més! La desil.lusió ve quan arribo a meta i m'apareix "disq" al paper dels parcials. Inicialment no m'ho crec, però aviat entenc el perque!
.
De totes formes una cursa molt divertida amb 30 fites en poc més de 4km.
.
.
El 4rt dia tornem amb una altra llarga. Aquest cop la més llarga de tots els 5 dies.
.
Surto amb la idea d'anar fent a ritme tranquil i sense cometre errors. La cursa comença amb unes zones de vegetació densa i poca visibilitat i tot seguit amb una tirada llarga.
Fallo en l'atac a la f3 i a la f4 però no perdo massa temps en la resta.
.
No hi ha hagut cap dia de descans, i això es comença a notar!
.
.
.
Finalment el 5è i últim dia una altra Llarga. Al fer-se també en la mateixa zona, hi han troços de mapa que reconec dels dies anteriors.
.
El que pitjor em va son els trams llargs, on en algun moment del trajecte perdo contacte amb el mapa i em desvio de la ruta escollida. Haig de millorar molt aquest aspecte!!
.
Arribant a les últimes fites em concentro en no cometre errors, cosa que m'ha passat quasi tots els dies anteriors, però just a la f25 fallo al llençar-me massa d'hora a pel control.
.
.
.
Bé, pasats aquests 5 dies és hora d'agafar l'avió i cap a Barcelona. Aquest serà el nostre dia de descans, si se'n pot anomenar així, perque l'avió arriba a les 18h i tenim 7 horetes de cotxe fins a Palencia a on ens esperen 5 dies més de curses!! Quina sort... i quin cansament! Arribarem a les 2h de la matinada a la zona de competició del 1er dia. Al matí següent comencem amb una llarga!! ...però això ja és una altra historia!
.
.